06 septembre 2019

U of Houston Receives Anonymous Gift of $50 Million

HomeBy Scott Jaschik. The University of Houston has received an anonymous gift of $50 million. The funds will be used for faculty recruitment to four institutes: in energy, infrastructure, precision medicine and global engagement. More...

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Parents Abandon Guardianship Scheme

HomeBy Scott Jaschik. Some of the parents who were trying to get more financial aid for their children by giving up guardianship have abandoned the process, ProPublica Illinois reported. The parents are in the Chicago suburbs, and ProPublica said that they numbered "more than a half dozen." They were not apologetic but spoke of the issues associated with the state and federal scrutiny. More...

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Northeastern Launches Vancouver Campus

HomeBy Scott Jaschik. Northeastern University has launched a campus in Vancouver, British Columbia, to educate computer scientists. The campus joins the university's campuses in Boston; Seattle; San Francisco; Charlotte, N.C.; Toronto; and London. More...

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Rencontre-Débat avec l’écrivain Alice Zeniter - Vendredi 13 septembre 2019

Rencontre-Débat avec l’écrivain Alice Zeniter

- Vendredi 13 septembre 2019
14h-16h, amphithéâtre de la MMSH, entrée libre

Organisée par l’Institut de recherches et d’études sur les mondes arabes et musulmans (IREMAM), le département d’études moyen-orientales (DEMO) et le département d’histoire de l’Université d’Aix-Marseille à l’occasion de la rentrée des masters "Mondes arabe, musulman et hamito-sémitique (MAMHS)" et "Histoire, Civilisations, Patrimoine". Née en 1986, Alice Zeniter est une romancière, scénariste et metteuse en scène de théâtre française. Ses premiers romans obtiennent de nombreux prix littéraires, en particulier : Jusque dans nos bras (Albin Michel, 2010), Sombre dimanche (Albin Michel, 2013) et L’Art de perdre (Flammarion, 2017).

Largement autobiographique, ce dernier ouvrage décroche notamment le prix Goncourt des lycéens et le prix littéraire du Monde ; il est aussi un gros succès de librairie en France.
Son héroïne, Naïma, éprouve (tardivement) le besoin de comprendre l’histoire des siens sur plusieurs générations. En effet :
« L’Algérie dont est originaire sa famille n’a longtemps été pour [elle] qu’une toile de fond sans grand intérêt. Pourtant, dans une société française traversée par les questions identitaires, tout semble vouloir la renvoyer à ses origines. Mais quel lien pourrait-elle avoir avec une histoire familiale qui jamais ne lui a été racontée ?
Son grand-père Ali, un montagnard kabyle, est mort avant qu’elle ait pu lui demander pourquoi l’Histoire avait fait de lui un « harki ». Yema, sa grand-mère, pourrait peut-être répondre mais pas dans une langue que Naïma comprenne. Quand à Hamid, son père, arrivé en France à l’été 1962 dans les camps de transit hâtivement mis en place, il ne parle plus de l’Algérie de son enfance. Comment faire resurgir un pays du silence ? » (Extrait de la 4e de couverture)
Pour cette rencontre avec les étudiants de Master des départements d’histoire et d’études moyen-orientales de l’université d’Aix-Marseille, vendredi 13 septembre de 14h à 16h, dans l’amphithéâtre de la MMSH, l’auteure exposera les motivations qui l’ont conduit à écrire cette fresque, les difficultés rencontrées et les solutions retenues pour articuler littérature et histoire (la « grande » ; celle de sa famille). Son intervention sera enfin suivie d’un débat avec la salle.

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« Princes et Vagabonds »

Princes et VagabondsLe cinéma Saint  André des Arts,  Paris, 6 ème, dans son cycle « Découvertes » va projeter le documentaire « Princes et Vagabonds » (1h 13)  en novembre 2019. Un film que j’ai mis  4 ans à réaliser. La réalisatrice, Fabienne LE HOUEROU, est Directrice de recherche au CNRS.
Le documentaire « Princes et Vagabonds » (2019, 1H13) est documentaire de création tourné au Rajasthan sur une communauté de musiciens que l’on appelle les Manganiars. Il est question d’un film à intention anthropologique qui explore plusieurs pistes. La question de la culture musicale indienne, celle du genre et de la reproduction sociale, enfin celle de la globalisation de leur répertoire musical et  de leurs itinéraires. La composante musicale du film est prépondérante.
Chaque projection en novembre sera suivie d’une conférence où seront associés étudiants , spécialistes et connaisseurs du monde indien.   
Les séances auront lieu de 13 heures à 15 heures au mois de novembre 2019, les 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15,16, 17, 18, et 26 novembre. La dernière projection aura lieu le 3 décembre 2019 de 13H à 15. 
Dossier de presse sur le site Academia : https://www.academia.edu/40038193/Princes_et_Vagabonds_Film_1H13_2019Bande annonce : https://dai.ly/x7db3fn

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What Microsoft Still Isn't Saying About WGA and Volume Activation 2.0

By Stephen Downes - Stephen's Web. Mary Jo Foley[Edit][Delete]: What Microsoft Still Isn't Saying About WGA and Volume Activation 2.0, ZD Net [Edit][Delete]ZD Net [Edit][Delete] October 4, 2006
What they're not saying, of course, is whether your copy of Windows will shut down if it spots any unauthorized content, or whether it will shut down only if it finds unauthorized Microsoft content. But really - it will be just too tempting for Microsoft not to sell its shutdown service to software vendors, content providers - anyone who wants to lock down content. From my perspective, this opens a huge gaping hole in the market for a software vendor to sell to people and businesses who demand full control over their own computers. I thought this might be Apple, but it appears they will play the content lockdown game too. More...

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British Company Launches Poetry Download Site

By Stephen Downes - Stephen's Web. Unattributed[Edit][Delete]: British Company Launches Poetry Download Site, San Jose Mercury News [Edit][Delete] October 4, 2006

Nothing against poets, but it seems to me that poetry is the art form that would least benefit from a pay-per-listen service. Yes, poetry is hard to do well, but this doesn't stop a million wannabes from trying, which has resulted in a glut in the entire market and almost zero employment prospects for poets. Ironic, too, that the service launched with a reading of Chaucer, which has been public domain for as long as there have been poets, it seems. More...

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Inside the Video Bubble

By Stephen Downes - Stephen's Web. Leon Cych[Edit][Delete]: Inside the Video Bubble, October 4, 2006
While I was in South Africa (yeah, that long ago) Leon Cych sent me a note about the work he is doing on a chapter to the forthcoming revision of the Coming of Age book. "With the ability to upload and edit video online at sites like Motionbox, Dabble, Eyespot and Jumpcut... producing content will get easier and easier and even more popular." Some good links, though he will want to add the recent YouTube for Educators link. p.s. Why can't people in ELGG name their blogs. More...

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Your Second Life is Ready

By Stephen Downes - Stephen's Web. Annalee Newitz[Edit][Delete]: Your Second Life is Ready, Popular Science [Edit][Delete] October 4, 2006
Well I made my first Second Life (aka 2L) character a couple of days ago (Labatt Pawpaw, if you're looking for me) and have been exploring a bit. Thus far what I am seeing looks a lot like the MUDs I used to enjoy, except that its graphical and has a lot more casinos. Anyhow, here's a Popular Science article about 2L. The article is pretty interesting but now I'm wondering if the 'Mitchell Kapor' mentioned in the article is the same 'Mitch Kapor' I know online. More...

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Education and Training Research from BMO Capital Markets

By Stephen Downes - Stephen's Web. Mitchell Weisburgh[Edit][Delete]: Education and Training Research from BMO Capital Markets, PILOTed [Edit][Delete]PilotEd [Edit][Delete] October 4, 2006
Mitchell Weisburgh summarizes the BMO Capital markets' Equity Research on Education and Training report (aside: I never did like the name switch to BMO. Contrived and artificial.) "There were $200 billion of private investments in the education market in 2000. There was $181 million in 2003. This bounced back to $364 million in 2005... Digital content represents about 20% of supplemental content market, but is expected to grow to beyond 25%". More...

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