18 février 2017

The New and Old Face of Gaming

http://www.insidehighered.com/sites/default/server_files/styles/blog_landing/public/mama_phd_blog_header.jpg?itok=C5xGPD1aBy Laura Tropp. Over the winter break during a family visit, I watched my children and their cousin play Monopoly on a video gaming system. It recalled nothing of the experience of Monopoly during my youth. Read more...

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17 février 2017

Using gamification in teacher professional development

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. If you asked a room of teacher if they would rather work, play, or participate in professional development, professional development would likely come in last. More...

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How does gamification affect the learning process?

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. In the context of education, the trend of using game elements in non-game contexts, termed otherwise gamification, aims at increasing the engagement and motivation of students, capturing their interest to continue learning and influencing their classroom behavior. More...

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Gamify your own personal learning experiences and watch what happens

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. Gamification has gained a lot of attention in the areas of development and training within larger business environments. More...

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How to Gamify Your Classroom

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. It’s no secret that people of all ages and backgrounds enjoy video games. In fact, over 3 billion hours a week are dedicated to playing video games worldwide. More...

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11 février 2017

Eco Rénover : c'est mon affaire !

C2RP Carif-Oref Hauts-de-FranceCe serious game à destination des professionnels et futurs professionnels du bâtiment vise à s'approprier l'audit énergétique. Voir l'article...

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29 janvier 2017

Le jeu sérieux, pertinent aussi à l'université - Rapport

Logo - Thot CursusPar Alexandre Roberge. Le jeu sérieux n’est plus nouveau. Nous en parlons depuis des années et de plus en plus d’établissements primaires et secondaires les adoptent. Les jeux ne remplacent pas un cours, mais ils sont de bons compléments afin que les apprenants comprennent mieux certains enjeux. Voir l'article...

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23 janvier 2017

Can Gamification Save Struggling Students?

http://people.uis.edu/rschr1/wp-content/themes/default/images/kubrickheader.jpgHigher Ed Tech News and Research ~ Ray Schroeder, editor. If you aren’t familiar with the idea of gamification, be prepared to thank the Millennials for its inclusion in almost everything. More...

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21 janvier 2017

LudoSocio : un jeu sérieux en sociologie

sup-numerique.gouv.frLudoSocio est une ressource pédagogique numérique coproduite par l’Université de Lorraine et l’U.N.T. UOH (Université Ouverte des Humanités), sous forme d’un jeu sérieux, destiné aux étudiants en sociologie, formation initiale L2-L3 et également en formation continue dans la perspective d’un Master professionnel. Voir l'article...

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Termitia, le jeu sérieux au cœur d'une termitière

sup-numerique.gouv.frVous incarnez un membre d'une brigade d'intervention qui doit retrouver une équipe scientifique partie explorer les méandres d'une termitière. Avec Termitia, plongez au cœur d'une termitière et tentez d'y survivre. Voir l'article...

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